zaterdag 4 mei 2019

Kleine Veusselse Revue


Vorig jaar mocht  ik voor de eerste keer deelnemen aan de revues die schrijver en comedian Vitalski en pianist Martinus Wolf in de Kempen organiseren. Dat was in zaal Cecilia in Hoogstraten, een van de mooiste zalen waar ik ooit optrad. Twee weken geleden deed ik voor de tweede keer mee in de legendarische jazzclub De Singer in Rijkevorsel.
Ik was er uitgenodigd om als Kempenkenner enkele columns en verhaaltjes voor te dragen over de Kempen. Ik vertelde over het wereldkampioenschap verdwalen in Zondereigen, mensen die balen in Balen, de diepvrieskist van mijn Oma en café ‘t Centrum in het centrum van Rijkevorsel.
Maar ik ben maar een klein onderdeel van de revue. Er zijn veel meer artiesten die op het podium staan. Ongeveer de helft daarvan is een vast onderdeel van de revueshows, de andere helft zijn lokale helden. Zo kwam in Hoogstraten stadsdichter Daan Janssens enkele gedichten voordragen en speelde in Rijkevorsel speelde Patje van Doorn enkele hilarische liedjes over Veusselse dorpsfiguren. Verder is er ook elke keer een interview met een kenner van de lokale geschiedenis en een quiz over de gemeente.
De avonden zijn zowat de analoge versie van een avondje zappen. Er is van alles wat en voor ieder wat wils. Naast de quiz en het interview is er ook veel muziek, een toneeltje, een striptease-act wat dans en zitten er bovendien twee tekenaars op het podium die alles live illustreren én kun je op het podium een massage krijgen.
(Foto Lies van Aelst)

(Foto Vitalski)
(Backstage. Foto Vitalski)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten