dinsdag 7 juni 2011

Het beste van Freanne: Herfstblad


Herfstblad

In dit blad
-neergevallen in de herfst,
regenwater in zijn nerf-
nam ik een bad

ik lag naakt te schijnen
in de schaduw van de kerk
ik streelde gekartelde lijnen
werd er groot en sterk

het regende zachtjes
een nevel van leven
zacht als de nacht
en ik voelde iets
..
beven

ja zo lag ik daar
helemaal verfrist
als een prent van David Hamilton
met veel teveel mist

(Enkele jaren geleden lag er in de Kerkstraat in Turnhout, aan de Heilig-Hartkerk een betonnen blad. Dit kunstwerk was een raadsel, ik heb nooit geweten wie de beeldhouwer was of wat de titel was. Momenteel is het blad ook verdwenen. Ik vraag me af of ze daar speciale composthopen voor hebben. Elkeweg Freanne schreef bij dit standbeeld een gedicht dat u hier nog eens lezen kan.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten