zondag 8 december 2013

'Hoe ik mijn verjaardag vierde'

De Optimist, een digitaal cultureel magazine, wordt deze week 5 jaar en ze vroegen aan me om 3 gedichten over 'verjaardag' te schrijven. Waarom ze mij vroegen is een compleet raadsel. Ze moeten wel heel optimistisch zijn als ze denken dat ik iets goed kan schrijven. Nuja, ik deed mijn best. Eén van de gedichten vind je hieronder, de andere vind je op hun site.



‘Hoe ik mijn verjaardag vierde’

Onder de laaghangende eikentakken
Vieren we op het picknickkleed verkleed
Jij als vrouwenpiraat snijdt verjaardagstaart
Ik ben een skelet en laat wijn ribben binnenslippen

Kaarslicht en plastiek bekers
snuffelende egels in dauwdruppels

Jij geeft me ‘Hoe ik mijn verjaardag vierde’ van Campert,
en later zijn bundel ‘Hoera Hoera’ cadeau
Stuntelig zoen ik jou en ben bijna gelukkig
bijna

(want ik nog liever had ik ‘Alle dagen feest’ gekregen)

1 opmerking:

  1. mooi van uit het hart ,
    zacht met pracht
    ik heb zelfs gelacht

    BeantwoordenVerwijderen