dinsdag 10 december 2013

Hotelnachten - wijngedicht

Een tweede wijngedicht dat ik schreef voor wijnhandel Bottleneck.be. Deze keer over de exclusieve en elegante DUX 2007. Een absolute topwijn uit Bulgarije. Bestellen kan hier. Foto's zijn van het optreden in Eindhoven vorige week. Het Ketelhuis is echt een prachtige restaurant in de oude fabrieken van Philips.
 

Hotelnachten  - Dux 2007

We zitten al acht dagen op deze hotelkamer
Thuis verwelken de kamerplanten

Ik herinner me niet veel meer
Van hoe we hier verzeilden
Een taxi bracht ons naar hier
Ik keek naar buiten en jij keek naar mij

Verlichtingspalen flitsten voorbij

We zitten al acht dagen opgesloten
Buiten komen we enkel op het balkon
in de verte klinken schoten
Het doet me denken aan hoe dit begon

De roomservice brengt ons eten
En drie flessen van een  lokale wijn
we bestellen alles

waarvan we de smaken vergeten zijn
 
Je tanden en je lippen
Kleuren rood van de wijn
Je laat niet ontglippen
waarom we hier zijn

Jij laat een bad vollopen,
verbergt je onder de schuim
Je probeert de waarheid niet te zien
en verdrinkt in verzuim

Het zonlicht is een trapezium
Dat van de kamer een theater maakt
En daar op het uitgelichte podium
Dans jij met gesloten ogen naakt

mijn rookhoofd onder de schemerlamp
ik kijk hoe jij je aankleedt
jouw schouderbladen als boekensteunen
en daarover je haar breed

We zitten al acht dagen op deze hotelkamer
Thuis verwelken de kamerplanten


Geen opmerkingen:

Een reactie posten