maandag 27 december 2010

Hemelsinki 3


ik ben in finland. door een vlotte treinreis was ik twee uur te vroeg op zaventem. ik ontkwam van de gevreesde diablotoeslag door te faken dat ik doofstom ben. klootzakken van de nmbs, eerst go-passen verkopen (geldig tussen elke twee belgische stations behalve de grenspunten) en ons daarna nog een toeslag aansmeren voor elke rit van of naar zaventem. maar ik wist de conducteur op een verkeerd spoor te zetten.

in zaventem en op de vlucht las ik in de nieuwe coupland. 'player one' speelt zich helemaal af op een vliegveld. dit zorgde voor een bevreemdende ervaring. het lijkt alsof ik boek effectief heb meegemaakt.

de vlucht ging vlot maar kwam om mysterieuze redenen wel een uur te laat aan in hemelsinki. we misten onze bus namen een taxi. het is hier niet zo koud als verwacht. slechts min tien, een teleurstelling.

vandaag was het de eerste soldendag in finland en gingen we shoppen. leuk is dat alle shoppingcentra ondergronds verbonden zijn en dat je een hele dag kunt winkelen zonder buiten te komen.

ik ben niet zo naïef om te denken dat het geluk hier ligt. maar het ongeluk ligt hier tenminste niet overal op de loer. finse liefde maakt sneeuwblind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten