vrijdag 10 december 2010

Tik Tak


Tik tak tik tak
mijn rubberen schubben schuren over de grond
bij een houten schipswrak wrijf ik rond

Tik tak tik tak
één oog kijk mij, argh, angstig aan vanop het dek
ik heb een alarmklok ingeslikt, het klikt en tikt

Tik tak tik tak
zijn ene hand ligt nog op mijn maag, traag probeer ik
te naderen, er stroomt lust door mijn aderen

Tik tak tik tak
als de zee hem misselijk maakt en hij zich aan de rand
vasthaakt dan hap ik zijn andere hand

Tik tak tik tak
het is nu maar wachten tot een storm zich in één oog vindt
en het scheep scheef laten wiegen in de wind

Tik tak tik tak
spoedig volgt er een laatste argh nog voor het doek zich sluit
en in mijn maag nog steeds dat tik tak-geluid

Tik tak tik tak
Ten slot komt Peter aangestormd en die helpt een handje mee
hij hakt hem in de pan, ik zeef hem uit de zee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten