vrijdag 27 mei 2011

Liefde in tijden van exaams (5)


Morrissey op tournee. Eerst dolgelukkig dat hij naar België kwam, ik kocht direct mijn tickets voor de Lokerse feesten en dan drie uur later merken dat hij ook in Eindhoven komt wat zowat vlakbij is. Achja nog een ticket dan, nu zie ik The Mozz twee dagen achter, maarja the Morrissey him, the more I like him. (Nu kijk ik naar Zweedse tourdates).

'Ik probeer, tot uitzinnige ergernis ja vaak paniek van mijn buren, te rekonstrueren datgene dat niet meer te rekonstrueren valt, mijn prima scream bij moeders laatste persing en eerste worp, moeder nu vijf jaar dood.' Deze zin van Berckmans blijft door mijn hoofd dreunen als een popdeuntje.

Een leuk cultureel weekend achter de rug in Turnhout. Zaterdagavond zag ik de voostelling van Bad van Marie in de Warande. Een symfonie met een piano, een operazanger en 8 tuningcars. Het leek alsof heel de tuningbeurs vol acteurs liep, wat was dat. Schit-ter-end. Daarna nog twee leuke tenstoonstellingen in Turnhout van De tweede helft vzw en The Creative Factory. Heel leuk om te merken dat door zulke kleine initiatieven er toch geweldige tenstoonstellingen zijn.

Ik heb een nieuwe Jfamilie ontdekt. Een Jfamilie is een familie die zijn kinderen allemaal namen heeft gegeven beginnende met een J. Ik ken nu drie families met kinderen die alledrie een naam hebben die met een J begint. Eén van die families drijft het zelfs nog verder, die beginnen allen met 'JA' alsof ze een boodschap hebben: Wij zijn de Ja! familie, wij staan open voor alles, wij willen de wereld zien, wij willen uitproberen. Ja! JA!.

Ohnee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten