dinsdag 18 augustus 2015

Berichten uit Bromma-airport


Ik ben drie uur te vroeg op de kleinste luchthaven die ik ooit zag. Ik heb schoolrefters gezien die groter zijn dan deze luchthaven. Brussel is de enige internationale vlucht die hier vertrekt, alle andere vluchten zijn binnenlandse vluchten.

Die ene bekende schrijver van 'Vader', 'Zoon' etc. zit welgeteld 5 tafels verder op zijn laptop te werken. Ik ben zijn naam vergeten en mijn 10 minuten gratis internet zijn reeds verlopen. Een heel mooie Zweedse gaat het tafeltje naast hem zitten. Langs de andere kant van mij zit dan weer een man die op Douglas Coupland lijkt, maar het niet is. (zie foto hierboven)

Het hele mooie meisje is plots aan het wenen. Mooie wenende meisjes breken mijn hart.

Ik probeer nu bij iedereen die ik zie te bedenken op welke bekende persoon ze lijken. Een mollig donker meisje met afrokapsel zou het jongere zusje van Kimya Dawson kunnen zijn, het hele mooie meisje (gestopt met wenen, maar nu met rode ogen) lijkt hard op dat Vlaams model dat 'Sky' speelde in Steve+Sky (Delphine Bafort red.), een man lijkt sprekend op een acteur van The Fast Show, ...

Het is grappig om het moment te zien wanneer mensen doorhebben dat er een bekende schrijver zit. Je ziet de man aan de vrouw vragen 'is dattem?' 'Wie?' 'Die schrijver?' 'Waar?' 'ah ja dat is hem inderdaad'.

Tijdens de bagagecontrole word ik betast door een vrouw. Ze voelt dat ik niets verborgen heb in de rand van mijn boxershort. Ook mijn bagage moet eraan geloven. Een dame vraagt 'do you have books in there?'. Ik toon haar de boeken en mijn notitieboekje en dan mag ik doorlopen.

Voor de zesde keer overleeft mijn kinderschaartje dat eruit ziet als een krokodil de controle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten