maandag 17 augustus 2015

Berichten uit een trein tussen Malmö en Stockholm



Ik zit vijf en half uur in een trein van Malmö naar Stockholm, 700 km verder. Per zes zitten we in een hokje. Er is geen tafeltje, dus schrijven gaat moeilijk.


Ik heb twee broodjes, een mueslireep, een reep drop en wat herne. Om het uur mag ik iets eten. Verveling dient zorgvuldig gepland te worden.


Voor ik uit België vertrok had ik nog vlug een roman van Lars Gustafsson uit de boekenkast gehaald. Altijd leuk om een roman te lezen die zich afspeelt in het land waar je op reis bent. Echter speelt de roman van deze Zweedse schrijver zich helemaal in Texas af. Ik zou de roman makkelijk in twee uur kunnen uitlezen, maar ik moet het rustig aan doen, het is mijn laatste boek.


Een mollig Zweeds meisje dat bij me in de coupé zit heeft deze reis duidelijk al meer gedaan. Ze is voorzien van een hoofdkussen en hoofdtelefoon en slaapt vanaf het eerste kwartier.


In coupé 10 kan je voor 20 kronen een smerige koffie kopen.


In een veld buiten zag ik twee kraanvogels staan. Ik zou graag opzoeken hoe je 'kraanvogel' in het Zweeds schrijft, maar geen wifi hier.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten