dinsdag 26 juni 2012

F. Scott Fitzgerald



Fitzgerald kruist mijn weg.

Omdat ik nog steeds onder de indruk ben van 'The Great Gatsby', die ik vorig jaar las, besloot ik vorige maand zijn verhalenbundel 'Tales from the jazz-age' te lezen. Deze bundel was net als zijn bekendste roman heel straf. Ik ben fan.

Kort nadat ik die verhalenbundel uit had kwam er het nieuws dat 'The Great Gatsby' een nieuwe verfilming krijgt. In 3D, met Leo diCaprio en van de makers van Titanic en The Moulin Rouge. Er staat alvast een trailer online en het ziet er nog best goed uit. Ik heb de indruk dat er wel een grote nadruk wordt gelegd op de legendarische feesten van Gatsby en dat het verhaal op de achtergrond blijft. Het is afwachten tot januari om hem te zien.

Vorige week las ik dan weer toevallig het prachtige stripboek 'Parijs' van Dick Matena waar Fitzgerald een leuke bijrol heeft naast Sartre en Hemingway.

Eergisteren begon ik dan weer te lezen in Norwegian Wood van Murakami, waar het hoofdpersonage vertelt dat 'The Great Gatsby' zijn lievelingsboek is en hij het al drie keer heeft gelezen. Het boek zorgt er zelfs voor dat er een vriendschap ontstaat tussen het hoofdpersonage en een oudere student.

En gisteren was ik dan weer op een leuk feestje in jaren 20 stijl. 'Tales from the jazz-age'

Fitzgerald achtervolgt me.
Geweldig.

1 opmerking:

  1. baby, i stole your gatsby book two weeks ago. it's in finland now. did you even notice?

    BeantwoordenVerwijderen