woensdag 27 maart 2013

Als het licht aangaat in de Gilden

Als het licht aangaat in de Gilden,
de muziek verstilt en iedereen stopt dansen
lijkt het alsof we betrapt zijn.
Ik ben beetgenomen door lust
als ik zie wie ik heb gekust.

We kwamen binnen als een bende wilden,
we dansen op de beat, wagen kansen
de dj draait een lied, onze lichamen
tegen elkaar, de zweterige dampen
maar dan ...
die helse TL-lampen.

Het licht gaat aan,
ik probeer te verbergen hoe zat ...
het ook weer in elkaar,
had ze blond of bruin...
aaah, klote

Ik schiet in de coleire
ik loop naar de vestiare
ik weet plots niet meer wie ik ben
en ik ontken,
dat ik jou ken.



(Onuitgegeven stadsgedicht over fuifzaal de Gilden waar om 3u 's nachts de muziek plots stopt en de lichten aangaan. Dat moment heb ik altijd fascinerend gevonden.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten