dinsdag 25 december 2018

geen gedicht


Geen gedicht

Maud Vanhauwaert, de stadsdichter van Antwerpen,
vergat haar cavia eens uit de zon te halen en vond hem
terug als ‘een zwart geblakerd stukje brood’
en schreef er toen een gedicht over

Merlijn Huntjens, de stadsdichter van Heerlen,
gooide zijn konijn Job, ‘ingepakt in tranen’
in het brandende haardvuur
en schreef er toen een gedicht over

Kira Wuck, Nederlands kampioen poetryslam,
combineerde de twee en vergat haar konijn in de zon
tot de kamer naar ‘verkoolde worst ging ruiken’
en schreef er toen een gedicht over

Ik, ex- stadsdichter van Turnhout,
zag ooit mijn cavia in de hals van een reiger verdwijnen
als een anaconda die een varken inslikt
En schreef er geen gedicht over

Ik wist toen al dat niet alles poëzie was
Ik slikte even, en ging verder met mijn leven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten