donderdag 14 februari 2013

Mijn leven is een aaneenschakeling van onuitgegeven boeken

(Mijn onuitgegeven boeken/bundels)
 
Mijn leven is een aaneenschakeling van onuitgegeven boeken
Vergeten nooit afgeschreven stuntelige bundels
Die stoffig liggen te worden bij uitgeverij 'De onderste plank'

Net als mijn huid vergelen de vellen, krijgen ze een muffe stank
Voor dank en zullen ze nooit opbrengen wat ze hebben gekost
Het bloed, zweet en koffies in café Ranonkel die er overheen zijn gemorst.

Letter voor letter lijken ze te pletter  te vallen onder hun eigen ondraaglijke gewicht,
elk veel te beladen gedicht, elk gevoel dat ik nooit exact  heb kunnen neerschrijven,
elke gebeurtenis die ik zit te overdrijven, de woorden waar ik heb naar liggen zoeken.

Maar niet vond. Mijn leven, een aaneenschakeling van onuitgegeven boeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten