maandag 4 februari 2013

Verzet de Stad

Donderdag met gedichtendag moest ik na talloze schooloptredens 's avonds optreden in Herentals. Het is altijd heel fijn om te gaan optreden bij de vrienden van Kollectief Maksimaal. De sfeer zat er dik in en de kelder van le Paige (een oud nazi-bordeel) zat stampvol. Ik kon er veel nieuw materiaal uittesten en het publiek was zeer aangenaam.

Op de avond traden ook oa. Maarten Otten, Jazzmachine, Manu Bruynseraede, Liesbeth Aerts & Xavier de Busser op. Allen werden ze op leuke wijze aangekondigd door de punkdichter die sneller schrijft dan zijn schaduw: Danny Smolders. Voor elke artiest had hij bij wijze van aankondiging een gedicht geschreven, het mijne ging zo:

Wim Paeshuyse 
 
Gedichten voor zowel rijke als arme luizen
De uittredende stadsdichter van Turnhout
Wim Paeshuyse
Hij is nog belange niet zoals ik oud
En maakt gedichten waarvan ik houd
Bezieler van Kollektief Dichterbij
Een kollektief zo actief als wij
Samen op het podium, altijd een eer
En bovendien een echte heer
Dat moet deze ex-punker toegeven
Maar daar kan ik mee leven
Succes bij de vrouwen heeft hij ook
Misschien omdat hij zelden look
Eet
Maar vergeet
Deze onbenulligheden
En onthou zijn poëtische gaven
Waar we ons nu aan kunnen laven
 
-Danny Smolders-
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten