zaterdag 12 februari 2011

berichten vol lieve leugens (2)


Donderdag liep ik door de otterstraat huiswaarts toen ik iets opmerkte op het voetpad, een schild van playmobil lag zo maar op de grond. ik nam het mee naar huis. De playmobilkrijger die zijn schild kwijt is, kan zich bij mij melden. (hierboven toont wilfried het schild)

Dinsdag moest ik gaan observeren in een tweedejaars latijn. in de les nederlands moesten leerlingen een spreekbeurt geven over een kunstonderwerp. een fotoboek van marylin monroe en een liedje van metallica passeerden en toen was het de beurt aan een verlegen jongen die zijn favoriet gedicht kwam voorstellen. haperend legde hij prachtig uit waarom hij zo van dat gedicht hield, hij legde ook eenvoudig uit wat het verschil is 'poëzie' en 'gedichten'. 'wmdg' staat er dan in mijn dagboek, 'wat mijn dag goedmaakte'.

Volgende zondagen moet ik jureren voor de kunstbende, eerst turnhout en dan antwerpen. dit jaar is het vreemd omdat de categorieën TXT en TXT on stage plots één categorie zijn geworden. je mag dus kiezen dat je² tekst al dan niet op het podium brengt. alleen moeten wij dat wel als één competitie beschouwen. waar het vroeger al moeilijk was op poëzie naast kortverhalen te jureren zal het dit jaar nog wat ingewikkelder worden. het is al het vijfde jaar dat ik jureer, al vijf jaar dat ik niet meer mee mag doen. oud.

Vandaag zat ik in café Latté's and Literature in breda, een van mijn favoboekenwinkels/ cafees/ schrijfplekken. je kunt er broodjes en koffies bestellen met namen van boeken. ik dronk een bell jar (sylvia plath), een koffie met caramelsmaak, slagroom en witte chocoladevlokken.

Ik ben zojuist begonnen met het aanleggen van mijn eigen feminatheek. giften zijn welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten