dinsdag 17 mei 2011

Zaventemmen


In het quick quality burger restaurant drink ik cola (147 calorieën) en gebruik ik er een stopcontact om dit te schrijven. Ik luister naar the Smiths en lees Girlfriend in a Coma van Coupland. Ookal ben ik een enorme Coupland-fan, ik heb nog steeds niet al zijn boeken gelezen, hierna moet ik Shampoo planet nog lezen en dan ben ik rond. Ik lees ze niet allemaal achter elkaar, ik spaar ze, wat kan Coupland overtreffen? Ik moet spaarzaam zijn. Ik zit op twee dagen weeral halfweg in dit boek, ik moet trager lezen maar ik kan het niet. Couplands boeken als afdalingen.

Ik zit dus op Brussels-Airport te wachten op een vlucht uit Hemelsinki die aankomt binnen 71 minuten. Voor mij zie ik dikke mensen met open mond hamburgers kauwen, hun tongen likken de saus van hun vingers die uit de hamburgers drupt.

Vandaag gaf mocht ik in het vak 'religie, zingeving en levenbeschouwing' komen vertellen over de Vlaamse cultschrijver JMH Berckmans. De docent is me veel slimmer en zijn inzichten zijn prachtig.

Vandaag hoorde ik een student regentaat LO zeggen: 'ik denk dat ik vandaag touwtjespringen ga skippen'.

Na mijn stage moesten we reflecteren, het was alweer van sociaal werk geleden dat ik dit deed en ik begreep weer waarom ik gestopt ben met sociaal werk. We moesten een boom van gevoelens inkleuren en ik wist niet of ik nu huilen of lachen moest. Sociaal werk is leren hoe je met mensen om moet gaan zonder jezelf te zijn. Holle mensen in een hol. Holle mensen in een holle boom van valse gevoelens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten