woensdag 27 juli 2011

Stockholm - het verhaal met de Belgen


Ook altijd grappig -en ik kan het nooit laten om te doen- is dit:
Als je Vlaams hoort praten in een jeugdherberg aan deze mensen vragen 'Where are you from?' -'From Belgium'. En dan maak ik altijd het klassieke misverstand over Belgen 'so you speak French?' waarna die Vlamingen een hele uitleg doen over een taalgrens ofzo. Vervolgens vraag ik altijd in welke stad ze dan wel wonen 'near Antwerp' en dan vraag ik door naar het exacte dorp waar ze wonen. En dan begin ik een hoop informatie te vertellen over dat dorp tot ze vragen 'How do you know all that stuff?' en dan zeg ik in het Vlaams 'omdat ik van Turnhout ben'. Flauw -ik weet het- maar zo grappig.

1 opmerking:

  1. Moeten stomme Vlamingen zijn geweest om een accent zo zwaar als het uwe niet op te merken!

    BeantwoordenVerwijderen