zaterdag 2 juli 2011

Zaventemmen (2)

Vandaag 1 juli, begin van de vakantie, ik moet een laatste keer naar school om buizen op te pikken. Ik heb drie herries van 'Taal', 'voorbereid naar de klas' en 'Egypte'.

Ik spoor van Antwerpen naar Mechelen en winkel daar wat en schrijf wat in het prachtige boekencafé 'De Zondvloed'. Een goede seksscene is een van de moeilijkste dingen om op een opwindende manier op papier te zetten. Er bestaat een prijs voor beste en slechtste seksscene in de Nederlandse literatuur die om de zoveel jaar wordt uitgereikt. Met die gedachte schrijf ik de mijne, ik zou het genanter vinden dat ik de prijs voor slechtste seksscene (zo eentje waar geen ruk aan is) zou krijgen dan dat mijn boek vreselijk gerecenseerd werd.

Een goede seksscene mag sekspleciet zijn vind ik. Geen zweverig gedoe, laten we een kut een kut noemen en een lul een stijve. Vormelijk gezien moeten de zinnen een bepaald ritme hebben. Lange trage zinnen of korte krachtige stoten maar er moet een lijn in zitten. Misschien is het ook nog wel een idee om met lange uithalende zinnen te beginnen en dan met korte zinnen te stoppen. Klaar.

-> -> -> Na twee uur te schrijven in de Zondvloed zat ik nog een uurtje in de zon in de Botanische onkruidtuin in Mechelen. De zon scheen en ik las 'Ik, Jan Cremer'. Er vlogen zwaluws als cursorpijltjes hoog in de lucht en ik was tevreden met mijn leven voor heel even. -> -> ->

Mechelen is eigenlijk een behoorlijk aangename stad. Je hebt er leukere winkels dan Turnhout (Blender, de Zondvloed, de Slegte,...). Het heeft behoorlijk mooie gebouwen, een mooi parkje pal in het centrum, De Dijle die door de stad stroomt en treinen die je in een mum van tijd in Antwerpen of Brussel brengen. Verder kan je er ook de bus naar Geerdegemdries nemen, ik zou niet weten waar het ligt maar het klinkt wel mooi.

Nu zit ik in Zaventem, of Brussels Airport zoals dat officieel heet. Wachtend op een vlucht uit Hemelsinki. vorige keer heb ik in de quick een plekkie ontdekt waar er een stopcontact verstopt zit zodat ik wat kan schrijven tijdens het wachten.

Het was me mijn weekje weer wel. Ik stond deze week al 7 keer in de gazetten (3x GvA, 2x GvT, Nieuwsblad en Laatste Nieuws) en woensdag was ik samen met Peer van Meer op radio 2. Het was even zoeken waar we in het gigantische gebouw moesten zijn en uiteindelijk zaten we aan de onbemande receptie te wachten. (Dan zit je bij een radiozender en dan is de ontvangst nog slecht.) 'Hier luister men Radio 2' stond er op een slogan boven een kleine stereoketen. We veranderden te frequentie nog juist naar StuBru voor er een mevrouw de receptie binnenkwam. (Toen ik de dame zag wist ik meteen waarom zij voor radio werkte en niet voor televisie).

Wat er nog viel te lachen in het leven van de schrijver van deze blog: toen ik een weekje gelee thuiskwam van een vergadering om 1u 's nachts hing er plots een bord 'Te Koop' aan mijn appartement. Haha was me dat even lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten