donderdag 28 juli 2011

Stockholm - het verhaal met de Duitsers


Zondagaaf zat ik in de keuken van de jeugdherberg te eten toen ook enkele Duitsers in de keuken kwamen. De klassieke vraag werd gesteld: 'Where are you from?' en we praten wat. Toen een Duits meisje in de 'left-overs'-ijskast keek om te zien wat ze nog kon gebruiken zei ik: 'Maybe you can use that cucumber, it's not from Germany'. (ja ik weet het: heel flauw van me). Het meisje keek me plots heel kwaad aan en een andere Duits zei: 'iet ies not funnie'. In mijn hoofd spookte de zin 'Don't mention the EHEC, Don't mention the EHEC'.

Enkele minuten later ging ik zelf naar de 'left-overs'-ijskast en haalde ik er een geopend blikje erwten uit en vroeg ik aan de Duiters 'You want some peas?'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten